Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
departement Gezondheidszorg 10 --- gezondheidszorg --- Amerika
Choose an application
Choose an application
departement Gezondheidszorg 10 --- verpleegmodellen --- Neuman System Model
Choose an application
Encouraging those who care for people with dementia to develop their own creative skills, this book provides a creative map of care with easy-to-follow examples and detailed case studies. After explaining why adopting a creative approach is central to effective dementia care, the authors go on to discuss meditation, singing, movement and storytelling, describing the therapeutic benefits of each and giving practical examples of how they can be used with individuals or groups.
Creatieve therapie --- Dementie --- departement Gezondheidszorg 10 --- creatieve therapie --- dementie
Choose an application
Er zijn meer groepen dan individuen in de samenleving. Een groot deel van de tijd breng je dan ook door in groepsverband. Omdat de maatschappij steeds ingewikkelder wordt zijn we wel gedwongen steeds meer met anderen samen te werken. Niet iedereen heeft de vaardigheden om goed in een groep te kunnen functioneren. Daarvoor is het nodig dat je begrijpt hoe mensen zich in groepsverband gedragen. Het boek biedt praktische en herkenbare kennis van groepen. In elk hoofdstuk staat een overzicht van de sociaal-psychologische kennis over een belangrijk aspect van groepen, vooral van taakgroepen. Verder is er achter elk hoofdstuk een experiment of opdracht en een oefening opgenomen. Deze helpt het geleerde zelf te ervaren en geeft diverse aanbevelingen om het beste uit een practicum te halen
groepswerk --- teamwork --- onderhandelen --- leidinggeven --- Primary groups --- Social welfare methods --- Groupes Groepen --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Négociation Onderhandeling --- S20110180.jpg --- groepsdynamica --- 361.13 --- departement Gezondheidszorg 10 --- sociale psychologie --- samenwerking --- groepsgedrag --- groepsgebonden vaardigheden --- Groepsdynamiek --- Groepswerk --- Teamwerk --- Vaardigheden --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
Clinical nursing --- Medische hulpverlening --- Nurses and nursing --- Nursing --- Nursing process --- Soins infirmiers --- Verpleegkunde --- Verpleging --- 613.1 --- Uitvindingen --- geschiedenis verpleegkunde --- verpleegkunde --- geschiedenis - Verpleegkundigen --- Medicine --- History --- Inventions --- departement Gezondheidszorg 10 --- geschiedenis --- uitvindingen
Choose an application
Autisme? En nu? is in eerste instantie bedoeld voor jeugdigen en jongvolwassenen met een autismespectrumstoornis met een normaal of hoger IQ, en hun ouders. Het boek geeft inzichten en alledaagse handvatten met betrekking tot autistische en bijkomende problemen, zoals: een laag zelfbeeld, angst, gedragsproblemen en ADHD-kenmerken? Ieder hoofdstuk is opgesplitst in paragrafen voor ouders en voor jongeren.
Orthopedagogics --- autisme --- Autism --- Treatment --- 462.4 --- orthopedagogiek --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- autisme spectrum stoornis --- communicatie (leesbaarheid) --- gedragsstoornissen --- #KVHB:Autisme --- autistische kinderen --- departement Gezondheidszorg 10 --- Autisme --- ADHD --- autismespectrumstoornis (ASS) --- autismespectrumstoornis --- onderwijsbehoeften en ontwikkeling --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Het boek is bedoeld voor wie in en met groepen werkt. Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk, worden de basisprocessen beschreven die duidelijk maken hoe mensen in groepen functioneren en elkaar beïnvloeden. Ook wordt aangegeven welke psychologische processen daarbij een rol spelen. Aan bod komen: wat de groep tot een groep maakt - hoe groepen bestudeerd kunnen worden - wat de functies van groepen zijn voor haar leden - hoe groepsleden elkaar beïnvloeden en hoe groepen zich ontwikkelen - welke structurele kenmerken er aan groepen zijn te onderscheiden - hoe conflicten binnen en tussen groepen ontstaan en hoe daarmee wordt omgegaan - hoe mensen in groepsverband (teams, projectgroepen) samenwerken - hoe overleg in groepen plaatsvindt - hoe er leiding wordt gegeven aan groepen - hoe de communicatie tussen de groepsleden verloopt - hoe mensen zich in grote groepen (menigten) gedragen.Verschillende instrumenten worden aangereikt om het eigen gedrag en het gedrag van anderen in groepen en teams te beschrijven en de tekorten in het functioneren van groepen op te sporen. Ook worden methoden beschreven die gebruikt kunnen worden om het eigen gedrag in groepen en het functioneren van groepen te verbeteren
Primary groups --- groepspsychologie --- groepsvorming --- teamwork --- groepsdynamica --- #KVHB:Groepsdynamica --- #KVHB:Sociale psychologie --- groepen --- groepsdynamiek --- teams --- 305.2 --- communicatie --- conflicten --- sociale psychologie --- Groepspsychologie --- S20110184.jpg --- leiderschap, maatschappelijk --- macht --- sociaal gedrag --- sociale processen --- Psychologie van groepen --- 301.15 --- 361.13 --- 301.17 --- departement Gezondheidszorg 10 --- Groepsdynamiek --- Sociale psychologie --- Beïnvloeding --- Conflicten --- Leidinggeven --- Gedrag --- Groepsprocessen --- Groepsbegeleiding --- Teamontwikkeling --- Conflict --- Leiderschap --- Groepsproces
Choose an application
De psychiatrisch verpleegkunde is een veeleisend vak. In functie van het opnemen van de rol van verantwoordelijk verpleegkundige zijn de verwachtingen hooggespannen, een grote variëteit aan competenties is noodzakelijk. Een vakkundige heeft een basis aan talent en ontwikkelt zich verder door opleiding, ervaring en samenwerking met een leerbegeleider. Eén van de belangrijke uitdagingen voor de verantwoordelijke verpleegkundige is het voortdurend bewaken van de balans tussen (schijnbaar) tegengestelde processen: professioneel én persoonlijk geëngageerd zijn, veiligheid bieden én kansen geven, afstand bewaren én nabij zijn,? Bovendien vraagt het ook een persoonlijk in-balans-zijn. De psychiatrisch verpleegkundige kan daarom getypeerd worden als vakkundig in balans. Dit boek gaat in op de inhoud van de processen van patiëntentoewijzing en hun betekenis voor de patiënt en de verpleegkundige. Enerzijds worden de kernattituden, processen en instrumenten van patiëntentoewijzing beschreven, anderzijds wordt een gedetailleerd competentieprofiel voor de verantwoordelijk verpleegkundige gepresenteerd.
Psychiatrische verpleegkunde --- psychiatrische verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- 606.84 --- psychiatrie --- verpleegkunde --- competenties --- geestelijke gezondheidszorg --- patiëntentoewijzing --- professionalisering --- professionalisering (gez) --- psychiatrische verpleegkunde (gez) --- Psychiatrie --- Verpleegkunde --- beroepsuitoefening --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- Psychiatrische verpleging --- psychiatrische verpleging --- 613.22 --- anamnese --- kwaliteitsbewaking --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige diagnose --- verpleegkundige interventies --- verpleegkundig onderzoek --- Psychiatric nursing --- departement Gezondheidszorg 10
Choose an application
Woorden kunnen wonderen doen, maar kunnen ook mensen in verwarring brengen en zelfs figuurlijk verlammen. Een kwaliteitsvolle gezondheidszorg vereist naast goed opgeleide hulpverleners en een degelijke infrastructuur een doelgerichte en zo efficiënt mogelijke communicatie tussen alle betrokken partijen. Hierover werden al veel modellen en theorieën ontwikkeld. Deze modellen kunnen maar toegepast worden als je je taal efficiënt gebruikt. Met woorden probeer je uit te drukken wat je ervaart. Taal is niet de ervaring zelf, maar geeft aan hoe je die ervaring beleeft. Dat is voor iedereen anders en wordt pas duidelijk nadat je de ervaring bevraagd en verkend hebt. Inefficiënt taalgebruik leidt tot `lege' communicatie. Er wordt wel gepraat, maar niet efficiënt en zeker niet oplossingsgericht. Dat leidt vaak tot ergernis, misverstanden en minder goed functioneren. Daarom is taal de sleutel tot een `volle' oplossingsgerichte communicatie. Tal van concrete en reële voorbeelden illustreren de communicatie van de hulpverlener met de hulpvrager, met `significant others', onder collega's en met leidinggevenden. Na het lezen van dit boek ben je je meer bewust van de communicatie en de taalpatronen van jezelf en van anderen. De auteurs leren je te focussen op wat je zegt en hoe je het zegt en op wat anderen zeggen en hoe ze het zeggen. Ze geven concrete tools en tricks om efficiënter en doelgerichter te communiceren. Daarnaast vind je in elk hoofdstuk ook tips en actiepunten. Met dit praktische boek kan iedereen in de gezondheidszorg onmiddellijk zelf aan de slag.
Nursing --- verpleegkunde --- gezondheidszorg --- communicatie --- Hygiene. Public health. Protection --- Sociology of health --- Mass communications --- 613.3 --- patiëntenbegeleiding --- sociale vaardigheden --- verpleegkundige communicatie --- 499.4 --- coaching --- lichaamstaal --- Communicatie in de hulpverlening --- Communicatie --- Gezondheidszorg (België) --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- communicatie (gez) --- communicatiemodel --- gezondheidszorg (gez) --- mondelinge communicatie --- Gezondheidszorg --- Verpleegkunde --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Mondelinge communicatie --- 304 --- 305.8 --- rapporteren --- departement Gezondheidszorg 10 --- communicatievaardigheden --- Communicatieve vaardigheden --- Taalgebruik
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|